Νηπιαγωγείο Χαρίεσσας CODE WEEK CODE WEEK ΣΧ. ΕΤΟΣ 2023-2024

CODE WEEK ΣΧ. ΕΤΟΣ 2023-2024

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε και φέτος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού EU Code Week 2023 (7 – 22 Οκτωβρίου 2023)  με τρεις δραστηριότητες.

Η πρώτη δραστηριότητα είχε τίτλο “Μια βόλτα στην πόλη μου” και ουσιαστικά πρόκειται για ένα επιδαπέδιο παιχνίδι με το Beebot.  Δημιουργήσαμε ένα χάρτη Beebot 4Χ3 όπου σε κάθε τετράγωνο εικονίζεται ένα κατάστημα. Επίσης, ετοιμάσαμε κάρτες αποστολών. Ο κάθε παίκτης με αφετηρία το τετράγωνο με το σπίτι, τραβάει μια κάρτα αποστολής με μια εικόνα αντικειμένου και πρέπει να οδηγήσει το ρομπότ στο τετράγωνο με το κατάστημα όπου υπάρχει το συγκεκριμένο αντικείμενο.

Η δεύτερη δραστηριότητα είχε τίτλο  Flags Coding και σ’ αυτή τα παιδιά έκαναν τα πρώτα τους βήματα στην αλγοριθμική σκέψη και τον προγραμματισμό και συγχρόνως γνώρισαν τις σημαίες διαφόρων χωρών:

α) Αρχικά,  σχεδιάσαμε μία επιδαπέδια πίστα με σημαίες από διάφορες χώρες και κάθε φορά προγραμμάτιζαν ένα παιδί να φτάσει σε μια συγκεκριμένη σημαία. β) Στη συνέχεια δημιουργήσαμε  μία πίστα με σημαίες για το Beebot και  οδήγησαν το ρομπότ να βρει τη σημαία της επιλογής τους. γ) Στο τέλος, τα παιδιά κλήθηκαν να λύσουν τον χρωματικό κώδικα, σε φύλλο εργασίας και να αποκαλύψουν τη σημαία που κρύβεται πίσω από αυτόν.

Η τρίτη δραστηριότητα είχε τίτλο Guess How I Feel και έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά  να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα τρίτων π.χ. των συμμαθητών τους αλλά και να εισαχθούν με παιγνιώδη τρόπο στην αλγοριθμική σκέψη και τον προγραμματισμό. Η αφόρμηση δόθηκε με το παραμύθι «Το τερατάκι των Χρωμάτων» https://www.youtube.com/watch?v=ep-oVIxglF0):

α) Σε επιδαπέδια πίστα τοποθετήσαμε τα 6 τερατάκια των συναισθημάτων. Τα παιδιά προγραμμάτιζαν τον εαυτό τους ή τον συμμαθητή τους να οδηγηθεί στο τερατάκι που ταιριάζει με ότι ένοιωθε τη συγκεκριμένη στιγμή. β) Έπειτα, δημιουργήσαμε μια πίστα με τα 6 τερατάκια συναισθημάτων για το Beebot και οδήγησαν το ρομποτάκι στο συναίσθημα που ένοιωθαν ή στα συναισθήματα που βίωσαν στην τάξη τη συγκεκριμένη μέρα. γ) Στη συνέχεια, χρησιμοποιήσαμε κάρτες που απεικονίζουν μια κατάσταση που προκαλεί κάποιο συναίσθημα. Τα παιδιά τραβούσαν κάποια κάρτα και οδηγούσαν το ρομπότ στο αντίστοιχο τερατάκι. δ) Τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν χρωματικούς κώδικες με τα χρώματα που έχει το τερατάκι ανάλογα με το συναίσθημα που νιώθει.  Κάλεσαν τους συμμαθητές τους να λύσουν τους χρωματικούς κώδικες και να δημιουργήσουν το δικό τους πολύχρωμο τερατάκι.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Related Post

CODE WEEK ΣΧ. ΕΤΟΣ 2022-2023CODE WEEK ΣΧ. ΕΤΟΣ 2022-2023

Τη σχολική χρονιά 2022-2023 το σχολείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού με δύο δραστηριότητες: Στην πρώτη, τα  παιδιά δημιούργησαν  τους δικούς  τους χρωματικούς κώδικες, τους αντάλλαξαν με φίλους τους

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΙ ΚΩΔΙΚΕΣ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2024-2025ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΙ ΚΩΔΙΚΕΣ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2024-2025

Με τίτλο “Christmas Coding Activities” ασχοληθήκαμε με  δραστηριότητες  προγραμματισμού και κωδικοποίησης με θέματα Χριστουγεννιάτικα. Τα παιδιά μυήθηκαν στην υπολογιστική σκέψη μέσω διαφορετικών δραστηριοτήτων κωδικοποίησης. Δημιούργησαν κωδικούς και έσπασαν κωδικούς με